CADÍ, MOIXERÓ I MONTGRONY

Itinerari seguint un estret congost paral·lel al Túnel del Cadí.
Evitar dies de pluja pel risc d'avingudes. Hi ha un pas equipat amb escala, molt relliscós amb terreny humit. A nosaltres, dur una corda i unes cintes per a muntar una petita reunió i assegurar la progressió en aquest punt ens va resultar de gran utilitat.
Hi ha ressenyes (Engarrista, entre d'altres) que posen el seu inici i final a l'estació de servei del Túnel del Cadí. Nosaltres, com PIRINEOS #53, comencem al refugi del Serrat de les Esposes, accesible en època estival amb vehicles convencionals.
Jornades: 1 Distància: 6,3 km Desnivell acumulat (+i-): 742 m. Temps invertit: 2 h 44 min

Volta completa al sender PR C125 amb propina fins al coll del Pendís. Des dels Hostalets (aparcament amb capacitat per 30 vehicles) prenem el sender dels Empedrats, seguint el torrent de la Font del Faig fins al Refugi Sant Jordi. Ens arribem al coll de Pendís per a gaudir de les vistes i retornem per un trajecte vertiginós per Galligans, la Boixassa i la Pelosa fins retornar als Hostalets.
Jornades: 1 Distància: 11,6 km Desnivell acumulat (+i-): 2060 m. Temps invertit: 4 h 57 min

Pujada a la Roca de Tiraval, magnífic mirador sobre Bagà, per a seguir el cordal de la serra de Gisclareny per magnífics boscos de pi roig, faig, boix i grèvol poblats per diferents ungulats dels que podem observar els rastres.
Jornades: 1 Distància: 13,5 km Desnivell acumulat (+i-): 1422 m. Temps invertit: 4 h 26 min

Ascensió amb raquetes a la Tossa d'Alp seguint una etapa de la ruta dels cavalls del vent. L'estat de la neu a la tornada, força transformada pel sol, ens va fer evitar el sender on un mal pas podia acabar en accident i ens vam desviar a trobar la carretera de Coll de Pal. Haurem acabat amb 3,9 km de carretera si no fora per uns excursionistes que ens van recollir a mig trajecte. Gràcies!
Jornades: 1 Distància: 11,3 km Desnivell acumulat (+i-): 1439 m. Temps invertit: 5 h 40 min

Pujada al Pla de Pujalt (Costa Pubilla) des del Santuari de Montgrony bo i passant per l'esglèsia de Sant Pere de Montgrony, Mal Pas, Forat de Sant Ou (Avenc de 70 m de fondària, acosteu-vos amb precaució), la cova de les Pubilles (redescoberta recentment) i la font de Coma Ermada. Després d'una pujada tan entretinguda, el descens el fem per la ruta més directa cap al Mal Pas.
La pujada a la Cova de les Pubilles ens la podem saltar, si seguim uns 200 m per la pista, sense pujar el sender a la cova, acabarem coincidint amb el trajecte de baixada.
Entre la cova de les Pubilles i l'enllaç amb el camí normal no hi ha camí. Nosaltres hem passat sense massa problema per damunt d'un roquissar amb boixos per corriols de bestiar, mantenint més o menys l'alçada i amb la vista fixada als prats on enllacem amb el camí.
Jornades: 1 Distància: 10,4 km Desnivell acumulat (+i-): 1786 m. Temps invertit: 4 h 40 min